Untitled Document
Anasayfa | Yazarlar | Foto Galeri | Video Galeri | Künye | Reklam | Sitene Ekle | İletişim
REKLAM İLETİŞİM KÜNYE
BİZİ TAKİP EDİN
Gazete Kültür KİMSESİZLER YURDUNDA AÇAN ÇİÇEK!
 

KİMSESİZLER YURDUNDA AÇAN ÇİÇEK!
Geçtiğimiz hafta TYB İstanbul Şubesi tarafından adına özel program düzenlenen ve Ortadoğu çizgilerinden sergi açılan Usta Çizer Demirhan Kadıoğlu ilginç hayat öyküsünü Yenişafak'a anlattı...
Ekleme Tarihi : 20-01-2013 - 17:40

Demirhan Kadıoğlu'nun her gün TRT Arapça kanalında Ortadoğu üzerine karikatürleri yayınlanıyor. Geçtiğimiz Cumartesi Yazarlar Birliği'nde ise sergisi açılan sanatçı, ilk karikatürünü 12 yaşındayken yapmış. Yaşamına 27 yıllık Cankardeş dergisinin çizerliği ve yöneticiliği, Hilal TV'de 'Çiz Bakalım' programının yapımcılığı ve sunuculuğu sığdıran Kadıoğlu büyüdüğü yetiştirme yurdunda 'can sıkıntı'sından çizmeye başlamış. Bir yaşında çocuk felci geçiren ve yüzde 40 engelli olan Kadıoğlu bir buçuk yaşındayken boşanan anne ve babası tarafından Bakırköy Çocuk Yuvası'na bırakıldığını söylüyor ve o günleri şöyle anlatıyor: 'Bir yaşında çocuk felci geçirdim. O zamanlar çocuk felci aşısı henüz bulunmamış. Beni ateşler içinde İ.Ü. Çapa Tıp Fakültesi'ne getirdiklerini ve kireçli suya yatırdıklarına dair her ayrıntıyı hatırlıyorum. Yaşadığım çok küçük olmama rağmen zihnimden hiç silinmedi.' Hastalığının ardından ise bırakıldığı çocuk yuvasında iki yüz çocukla birlikte beş yaşına kadar büyümüş. Beş yaşında önce Kartal Yetiştirme Yurdu'na oradan da memleketi Tokat'taki yuvaya gitmiş.

ÇİZİNCE KENDİME GÜVENİM GELDİ

Çevresinde çok arkadaş olmasına rağmen engelli olduğu için onların oyunlarına katılamamış. Bu da onu çizgi roman kitaplarına yöneltmiş. Demirhan Kadıoğlu, çizgi romanlarının ona nasıl yeni ufuklar açtığını anlatırken şunları söylüyor: 'Çizgi romanları bana verilen haftalıklarla alıyordum. Teksas Tomiks'in en popüler olduğu dönemlerdi. Çizgiromana olan ilgim beni çizgiye yöneltti. Çizgiye önce kopya ile başladım. Vaktim çok olduğu için yoğun bir şekilde çizdim. Bir zaman sonra çizimlerim fark edildi.' İlkokul üçüncü sınıftayken üst sınıfların resim yaptırma talebiyle karşılaşan Kadıoğlu, buna içten içe sevinmiş ve bu sayede kendine olan güveni yerine gelmiş. Bu mezhiyeti onu yaşıtlarından bir adım öteye taşıyıp arkadaşlarıyla olan ilişkisini güçlendirmiş.

ÖNCE FOTOĞRAF SONRA ÇİZİM

 

Demirhan Kadıoğlu, yetiştirme yurdunda kaldığı dönemlerde çok büyük sıkıntılar çektiğini, döşeksiz ranzalarda yattığını anlatıyor. Eğitim görmelerine izin verilmediği için ilkokuldan sonra okula gitmemiş ve orta ve liseyi tahsilini dışarıdan bitirmiş. İlkokulu bitirdikten sonra daha 14 yaşında fotoğraf çekmeye başlayan Kadıoğlu, bir süre gelin damat fotoğrafları çektiğini söylüyor. Bir süre sonra Tokat'tan İstanbul'a gelmiş ve Yeni Asya gazetesinde kamera servisinde işe başlamış. Bir yıl geçtikten sonra Cankardeş çocuk dergisinde profosyonel olarak çizmeye başlamış. Çizgi serüveni gazete vinyetleri ve çizgi roman ile devam eden Kadıoğlu, genç yaşta çizimden para kazanmaya başlamış.

AİLEMİ 16 YIL SONRA BULDUM

 

16 yaşına geldiğinde hayatının en büyük dönüm noktasını yaşamış. Bir buçuk yaşında yetiştirme yurduna bırakılan ve o günden sonra ailesinden hiç haber alamayan Kadıoğlu'nun yaşadığı ufacık bir olay, hiç görmediği anne ve babasını bulmasına vesile olmuş. İşte Kadıoğlu'nun ailesini buluş hikayesi: 'Eminönü'nde bir arkadaşımı yolcu ediyordum. Ağustos ayıydı ve hava çok sıcaktı. Yanlışlıkla arkamda duran cam su şişesine çarpıyorum ve şişe kırılıyor. Satan kişi benden kırılan suyun parasını istedi. Benim de yanımda para yoktu. Sucuya parayı ertesi gün vermeyi teklif ettim, 'Nüfus cüzdanımı almadan olmaz' dedi, ben de verdim. Ertesi gün parayı buldum ve çocuğa vermek için Eminönü'ne gittim. Bir hafta boyunca her yeri aradım ama çocuk yoktu. Kimliğim onda kalmıştı. Ben de yeni kimlik çıkartmak için kayıp ilanı verdimve muhtarlığa dilekçe yazdım. Dilekçe Tokat'a gitmiş. Meğer oraya değil Nüfus Müdürlüğü'ne göndermem gerekiyormuş. İkinci bir yazı daha yazdım ve on beş gün sonra yeni sufus cüzdanı almış oldum. Yanlış gönderdiğim kağıt dedemin eline geçmiş. Soyadımı görür görmez beni tanımış. Tokat'tan İstanbul'a beni görmeye gelmiş. Kaldığım eve kadar gelmiş fakat içeriye girmeye cesaret edememiş. Ona hesap soracağımdan korkmuş. Muhtarlığa kaldığı yerin adresini bırakıp Tokat'a geri dönmüş. Muhtarlık bana dedemin geldiğini ve gittiği yerin adresini verdi. Nereden geldiğimi ve geçmişimi merak ediyordum. Erba'ya gittim ve dedemle tanıştım. Biraz dertleştik. Sonra beşikte çekilen ve yıllarca cüzdanında sakladığı fotoğrafı bana gösterdi ve bana 'Anneni tanımak istemez misin?' diye sordu. Beni annemin yanına getirdi. Annem evlenmiş ve dört çocuğu olmuş. Daha sonra babamla da tanıştım. Meğer babam Erba'nın sayılı eşraflarındanmış. Annemden ayrıldıktan sonra bir daha evlenmemiş. Annemle babamın neden ayrıldığını öğrendim. Annem ile ayrılmasının en temel sebebi aralarında kültür farklılığı olması. Babam kaymakam, annem ev hanımı. Sınıf farkı ailelerinde baskısı yüzünden boşanmaya varmış. Onlarla tanıştıktan sonra hesap sormadım. Geçmişi silip geleceğe baktım' Evli ve üç çocuk sahibi olan Kadıoğlu, babalığı kendi babasından değil, okuduğu kitaplardaki adamlardan öğrendiğini söylüyor. 'Çocuklarıma okuduğum kitaptaki insanlar gibi baba oldum. Bir çocuk kendi babasını model almamalı. Ama okuduğumuz kitaptaki karakterler ideal olduğu için daha iyi bir insan olmanızı sağlıyor' diyor.

Çizgiyle tedavi oldum

Demirhan Kadıoğlu, Cankardeş çocuk dergisinde 27 yıl boyunca çizmiş aynı zamanda yöneticilik yapmış ancak bir kaç yıl önce ayrılmak zorunda kalmış. Yetiştirme yurtlarında kalan ve anne ve babasız büyümesine rağmen bütün sıkıntılara göğüs geren Kadıoğlu, yıllarca emek verdiği dergiden ayrılmayı kaldıramamış. Bu ayrılık yaşadığı bütün acılardan daha ağır gelmiş. Öyle ki ayrıldıktan sonra eve kapanmış ve bir yıl boyunca dışarıya çıkmamış. Ailesinin desteği ile kendini toparlayan ve yeni bir işe başlayan karikatürist, kendini psikolojik destek almadan çizgiyle tedavi ettiğini söylüyor.

Leman'daki karikatürler kadar çirkin çizemiyorum

Geçtiğimiz hafta Yazarlar Birliği'nde TRT Arapça'da yayınladığı Ortadoğu'yu konu alan karikatürlerinden sergi açan Kadıoğlu, çizgi dili ile ilgili şunları söylüyor: 'Çizgi dilim pozitif olduğu için Ortadoğu'yu çizerken başlarda çok zorlandım. O yüzden bazı karikatürlerimde direk kan vardır. Çizgilerimin mesajı net ve sade, çizdiğim tipler ise sevimlidir. Leman Dergisi'nden teklif geldi fakat geri çevirdim. Çünkü ben onlar kadar çirkin çizemiyorum' diyor.  

Yenişafak/Pazar/Kübra Sönmezışık


Etiketler KİMSESİZLER - YURDUNDA - AÇAN - ÇİÇEK! -
FaceBook ta paylaş
20-01-2013 - 17:40
Gazete Kültür
0 Yorum
Haberi Yazdır
DİĞER HABERLER
ERCİYESİN ZİRVESİNDE EDEBİYAT ESİNTİSİ
MEHMET DOĞAN'DAN GÖKÇEK'E ELEŞTİRİ
HAŞMET BABAOĞLU: SEZAİ KARAKOÇ'UN DÜŞÜNCESİNİ TANIMASAYDIM YAZIK OLURDU!
KİMSESİZLER YURDUNDA AÇAN ÇİÇEK!
MURAT MENTEŞ'İN YENİ ROMANINI TOPLUM İÇİNDE OKUMAYIN!
İBRAHİM TENEKECİ, İBRAHİM PAŞALI'YI YAZDI
İBRAHİM TENEKECİ AHMET MURAT'I YAZDI: İSMİNİ ANARSAM SERİNLİYORUM
İBRAHİM TENEKECİ'DEN SONRA NE OLACAK?
MURAT MENTEŞ: ALEVİLER DÜNYA AHİRET KARDEŞLERİM
SÖZÜN BİTTİĞİ YERDEYİZ
Hamidoloji kulağa hoş geliyor!
Çağrı'yı tekrar çekmek yürek ister!
İki yazı iki duruş!
“120 yaşına kadar yaşayacaksak…”
Ses peyzajı: Hakikatin anayurdu
Arayüzlerimizle yüzleşebiliyor muyuz?
Eller ruhun aynasıdır!
Bütün kavşakları tutmuş ...klar
Abdurrahim Karakoç bir Türkiye sevdalısı!
Sizin bir bahçeniz var öyle mi?
Amacımız Kur’ân’a ve Sünnet’e gitmek!
Kalbin Direnişi ne asil direniş!
Kocaya secde en güzel bişey
Dizilerdeki Üç Tehlike: Masa, Kasa, Nisa
 
Untitled Document
ÖZEL RÖPORTAJLAR
 
 
ÖZEL HABERLER
 
Mahmut Bıyıklı ile Kültür Dünyası Akit TV’de Başlıyor
TYB İstanbul Takamul Altanmiah Heyetini Ağırladı
Kemal Tekden TYB İstanbul’daydı
 
HABERKÜLTÜR TV
 
İbn Arabi
Türkiye Yazarlar Birliği'nde Ömer Lütfi METE
Balkan Savaşlarının 100. Yılında Büyük Göç 2
Balkan Savaşlarının 100. Yılında Büyük Göç
 
DERGİ
 
Üsküdar’dan Gelen Güzel Bir Dergi
 
KİTAP
 
Mustafa Uçurum: Muhtasar Cinnet Risalesi
 
Untitled Document
Hayat Kültür Haber Kültür Şehir Kültür Özel Haber Özel Röportaj Medya Kitap Söyleşi Kültür Dergi Sinema Kültür Sosyal Medya Müzik Kültür Tarih Kültür Tv Kültür Gezi Kültür Radyo Kültür Sufi Kültür Soru Cevap Gazete Kültür
haberkultur.com - Tüm Hakları Saklıdır © 2012
İzinsiz ve Kaynak Gösterilmeden Yayınlanamaz